Q&A
שאלות ותשובות
.jpg)
- 01
עליך לגבש צוות של 4- 6 א.נשי מקצוע שישתתפו איתך בהאקתון (בהתאם לקריטריונים של צוות מנצח). השנה הצוותים המתחרים הם צוותים מגובשים מהעבודה או מהבית. עדיפות עליונה היא שתגיעו כצוות מגובש מתוך החברה בה את.ה עובד.ת. לכן בשלב ראשון מומלץ לנסות לרתום את החברה שבה את.ה עובד.ת (ר' שאלה 3 להלן). עדיפות שניה היא שתרשמו כצוות עצמאי (ללא חברה מאחוריכם) כאשר את.ה בתפקיד ראש הצוות.
על גורם בהנהלת החברה לאשר לך כראש הצוות (שמשתתפ.ת בעצמה.ו בהאקתון) - לרשום את הצוות באתר ההאקתון כצוות המייצג את החברה (בטופס ההרשמה יש להזין את השמות המלאים של כל אחת ואחד מחברי הצוות).
הודעה בדוא"ל האם הצוות שלך התקבל, עד ליום 24.4.25 (מומלץ לבדוק בתיבת הספאם).
- 02
א. ראש הצוות יוזמן להשתתף במפגש וירטואלי בן שעה אחת, במהלך חודש מאי, לצורך קבלת הדרכה. ההשתתפות חובה לראש הצוות. ההשתתפות היא רשות ליתר חברי/ות הצוות.
ב. פיתוח המוצר מתבצע ביומיים הראשונים של ההאקתון: יום רביעי ויום חמישי 14-15 במאי 2025, במשרדי רשות החדשנות בגן הטכנולוגי בירושלים, במשך 24 שעות רצוף (כולל לילה לבן) משעה 09:00 בבוקר ביום רביעי, ועד שעה 9:00 בבוקר למחרת. מיד לאחר מכן, ביום חמישי בין השעות 10:00 - 14:00 יתקיים חצי הגמר שבו ראשי הצוות בלבד יציגו את המוצר בפני חבר השיפוט. במקביל תתקיים פעילות רשות של הרצאות חיות בתחומים רלוונטים להאקתון.
ג. שבעה צוותים יעפילו לגמר ההאקתון, שיערך במרכז פרס לשלום וחדשנות ביום 28.5.25. מדובר באירוע סגור. ראשי הצוותים יקבלו כרטיס כניסה לארוע והם שיציגו את המוצר בפני חבר השיפוט. השתתפות בגמר אינה חובה.
- 03
עליך לפנות למנהל.ת משאבי אנוש או אחריות תאגידית או להנהלת החברה. כאן מצורף קישור למילוי טופס לקבלת מידע אותו תוכל לקבל בדוא"ל ולהעביר להנהלת החברה ולעמיתים לעבודה. במידה ויש עניין- על גורם בהנהלת החברה לאשר לך כראש צוות לרשום באתר ההאקתון צוות שישתתף בשם החברה (אותך ועוד 3 עד 5 חברי/ות צוות, בהתאם לקריטריונים של צוות מנצח).
- 04
עליך לגבש צוות של 4- 6 א.נשי מקצוע שישתתפו איתך בהאקתון (בהתאם לקריטריונים של צוות מנצח). השנה הצוותים המתחרים הם צוותים מגובשים מהבית או מהעבודה. עדיפות עליונה היא שתגיעו כצוות מגובש מתוך החברה בה את.ה עובד.ת. לכן בשלב ראשון מומלץ לנסות לרתום את החברה שבה את.ה עובד.ת (ר' שאלה 3 למעלה). עדיפות שניה היא שתרשמו כצוות עצמאי (ללא חברה מאחוריכם).
- 05
שלב ראשון על החברה לגבש צוות שישתתף בהאקתון (בהתאם לקריטריונים). על מנת להקל עליך לגייס צוות, כאן מצורף קישור שמאפשר לך לקבל מידע באמצעות הדוא"ל, אותו באפשרותך להפיץ בחברה (מומלץ לשלוח בדוא"ל הפנימי של החברה וגם להדפיס ולתלות בלוחות המודעות במקום העבודה). עליך להוסיף לטקסט פרטי התקשרות עמך, כדי שעובד.ת שמתעניינ.ת להצטרף לצוות יפנו אליך. הצלחת לגבש צוות? בשלב זה, עליך לרשום את הצוות באתר ההאקתון.
- 06
כן. יש מינימום של ארבעה חברי/ות צוות ויש תקרת מקסימום של 6 חברי/ות צוות. מומלץ לעיין בקריטריונים של צוות מנצח.
- 07
צוות המגיע בשם חברה, כל חברי/ות הצוות הם עובדי/ות החברה. צוות עצמאי (שאינו מגיע בשם חברה) - על כל חברי/ות הצוות להיות בעלי ניסיון וכישורים גבוהים בתחום בניית מוצר טכנולוגי. הרכב הצוות יבדק על ידי צוות ההאקתון. הודעה על קבלת הצוות להאקתון תשלח בדוא"ל לגורם שרשם את הצוות בטופס ההרשמה, עד ליום 29.4.25.
- 08
בלי לחץ, בשביל זה אנחנו כאן!
א. היכנסו לבנק הרעיונות של פורום מיכל סלה ובחרו משם רעיון.
ב. השתתפו בוובינר הוירטואלי ביום שלישי 31 במרץ, שיסייע בבחירת רעיון ויציג בצורה מפורטת וידידותית את הרעיונות השונים בבנק הרעיונות. קישור למפגש יפורסם באתר ההאקתון, בעמוד לוח זמנים.
ג. במידה ובוצעה הרשמה מוקדמת של הצוות (ללא רעיון) - ניתן לבדוק אפשרות שפורום מיכל סלה יסייע לצוות באמצעות חיבור לאשה שורדת אלימות בזוגיות שיש לה רעיון (יש לשים לב שבמקרה כזה, יתכן ששורדת האלימות תרצה שה IP של הרעיון יהיה שלה). *אין באפשרות צוות ההאקתון להתחייב לגבי אפשרות זו.
ד. שימו לב - על כל צוות למצוא רעיון מגובש עד ליום 21.4.25 (מועד סיום ההרשמה להאקתון). כלומר, במידה והצוות ביצע הרשמה מוקדמת ללא רעיון- ניתן יהיה להתכתב עם צוות ההאקתון בדוא"ל על מנת להתייעץ לגבי בחירה וגיבוש הרעיון הסופי.
- 09
לצערינו אין אפשרות להתחרות ללא צוות. באפשרותך לתרום את הרעיון שלך לבנק הרעיונות של פורום מיכל סלה. להגשת רעיון- כיתבו דוא"ל לכתובת h@michalsela.org.il וכיתבו בכותרת "ברצוני לתרום רעיון לבנק הרעיונות". בתוכן הדוא"ל יש לפרט ככל האפשר את הרעיון ואת הצורך עליו הוא עונה. יש לצרף מספר טלפון ושם מלא.
- 10
ניתן להרשם עד ליום 21.4.25. בתום מילוי טופס ההרשמה, תקבלו דוא"ל אוטומטי. לאחר מכן - צוות ההאקתון יהיה בקשר עמך באמצעות הדוא"ל ויעדכן האם הצוות שרשמת אכן התקבל להאקתון. שימו לב - רק צוות שקיבל בדוא"ל "אישור השתתפות" יכול להשתתף בהאקתון. מועד אחרון לקבלת תשובה באשר לאישור השתתפות בהאקתון הוא 24.4.24.
- 11
בוודאי. נשמח שאמהות מניקות ישתתפו בהאקתון. אם התינוק.ת שלך בעניין - נשמח לראות את שניכם. כן, יש חדר הנקה ייעודי במתחם ההאקתון ברשות החדשנות.
- 12
לא. המשך פיתוח המוצר ב"יום שאחרי" נתון לבחירה בלעדית של החברה ושל משתתפי.ות ההאקתון. במידה ויש רצון להמשיך ולפתח את המוצר - פורום מיכל סלה מציע להגיש מועמדות להשתתף בתוכנית האצה לפיתוח המיזם Michal Sela Startup Academy וכן להתקבל לקהילת הסטארטאפיסטים של פורום מיכל סלה Michal Sela Rooftop (מעטפת תמיכה לרבות הרצאות, מענקים ונטוורקינג).
- 13
לא. ההשתתפות היא חינם. פורום מיכל סלה היא עמותה ללא מטרות רווח. אירועי ההאקתון ממומנים בעזרת החסויות. לכן נשמח מאד אם החברה תשתתף באמצעות מתן חסות.
- 14
האקתון מיכל סלה השנתי זוכה לתהודה תקשורתית חסרת תקדים בישראל ובעולם, והוא מסוקר על ידי כלי התקשורת הגדולים ובניו מדיה. ארגונים שנותנים חסות להאקתון זוכים להוקרה על תרומתם לפעילות. ההוקרה היא בהתאם לגודל החסות. כגון ניראות ובולטות (באמצעות לוגו וקרדיט - מיתוג פיזי באירועים, באתר, רשתות חברתיות, בנאומי ההאקתון, מצגות וכד'); שיתוף צוות החברה והנהלת החברה (שיפוט; מנטורינג; זכות לשאת דברים; שליחה של יותר מצוות אחד להתחרות; כרטיסי כניסה לאירוע הגמר בבית הנשיא) ועוד. * ארגון נותן חסות לא יעניק ניקוד לצוות שמשתתף בתחרות מטעמו.
לקבלת מידע מפורט כיתבו לנו rd@michalsela.org.il
- 15
כן, חברות שנותנת חסות ומעוניינות לשלוח יותר מצוות אחד מוזמנות לרשום בטופס ההרשמה כל צוות בטופס נפרד, ומועמדותם תבדק. חברה שאינה נותנת חסות רשאית לשלוח להאקתון צוות אחד בלבד.
- 16
הזוכים בהאקתון יקבלו סך של 50,000 ש"ח לפיתוח המיזם מתנת הועדה הבינמשרדית למניעת אלימות במשפחה. הזוכים יקבלו פרסים נוספים, לרבות קורסי לימוד חינם מתנת האוניברסיטה הפתוחה ושעות יעוץ משפטי לפיתוח המיזם. יתר משתתפי ההאקתון יזכו בסוואג ופרסים נחמדים. כל משתתפי ההאקתון יזכו להגיש מועמדות לתוכנית האצה לפיתוח המיזם ולהצטרפות לקהילת Michal Sela Rooftop המזכה בהטבות כגון חללי עבודה חינם, הרצאות ונטוורקינג.
- 17
בחמש השנים לקיומו זכה ההאקתון להצלחה מסחררת: הומצאו 641 רעיונות טכנולוגים למניעת אלימות כלפי נשים, מתוכם 285 הפכו לצוותים שפיתחו את הרעיונות צעד נוסף. כיום פורום מיכל סלה ממשיך לתמוך ב13 סטארטאפים שנולדו בהאקתון, באמצעות תוכניות המשך. המיזמים המובילים הצליחו לגייס מיליוני שקלים, מעסיקים עשרות עובדים ומספקים פתרונות למאות משתמשים. קישור לנבחרת הסטארטאפים של פורום מיכל סלה.
- 18
אימפקט: חדשנות עם משמעות וסיפוק. שייכות לקבוצה שעושה היסטוריה. הזדמנות להפגין יצירתיות, חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא. סולידריות ותרומה לבטחון של נשים בביתן ומאבק באלימות במשפחה.
נטוורקינג עם בכירות ובכירים מהתעשיה והממשל.
למידה מעשירה ושיח אינטרדיסציפלינרי בתחומי טכנולוגיה, בטחון, אלימות מגדרית, אתיקה, פרטיות ועוד.
הזדמנות לפרסום וחשיפה תקשורתית.
הזדמנות להשתתף בתוכנית מצויינות המשך לפיתוח המוצר Michal Sela Startup Academy.
גיבוש, פרסים, פיצות, פינוקים, סוואג והרבה אדרנלין ופאן לצוות.
- 19
הצוות יקבל שולחן עבודה במשרדי רשות החדשנות בירושלים ושם הם יעבדו במשך חצי גמר ההאקתון שייערך 24 שעות.
במתחם יש מטבחון, שירותים, פינת הנקה, מתחם צ'יל עם פופים. אין מקלחות.
אין צורך לדאוג ללינה במקום כי מדובר בלילה לבן של עבודת צוות. אם עייפים אפשר לנוח במתחם הצ'יל.
יש במקום אוכל, קפה וכמובן מים!
עם זאת מומלץ להערך ולהביא גם אוכל מהבית, במיוחד אם יש העדפות מזון מיוחדות.
מעבר לכביש נמצא קניון מלחה, כך שבמידת הצורך אפשר גם להזמין אוכל עצמאית משם.

